Σάββατο 2 Μαρτίου 2013

ΝΕΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΓΙΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ

Ορμώμενος από μια κουβέντα που είχα με έναν φίλο σήμερα το πρωί , και βλέποντας ότι πολλές φρέσκες επιχειρηματικές ιδέες μένουν στα συρτάρια ελλείψει κεφαλαίου, αποφάσισα να σας .παρουσιάσω κάποιους νέους τρόπους χρηματοδότησης οι οποίοι μπορεί να σας βοηθήσουν να κάνετε το όνειρό σας πραγματικότητα.

Ας πάρουμε τα πράγματα όμως από την αρχή.
Οι περισσότεροι όταν βρίσκουν μια έξυπνη και καινοτόμο ιδέα στην αρχή φαντάζονται ότι αν πάνε σε μία τράπεζα, η τράπεζα θα τους βοηθήσει  χρηματοδοτώντας το  πρότζεκτ τους. Έλα όμως που οι τράπεζες δεν χρηματοδοτούν νέους επιχειρηματίες.
Άλλοι πάλι στρέφονται.σε επιδοτήσεις τύπου ΕΣΠΑ , αλλά και εκεί για να πάρει κανείς επιδότηση πρέπει να έχει από πριν ένα μεγάλο μέρος , σε μερικές περιπτώσεις και όλα τα απαραίτητα κεφάλαια.
Έτσι ο εν δυνάμει νέος επιχειρηματίας απογοητεύεται και είτε καταχωνιάζει σε κάποιο συρτάρι το πρότζεκτ του, είτε αποφασίζει να πουλήσει την ιδέα του σε κάποιον τρίτο, για "ένα κομμάτι ψωμί".

Στο εξωτερικό υπάρχει ο θεσμός του  "Venture Capital",  ο οποίος είναι  μια σχετικά νέα μορφή χρηματοδότησης που πρωτοεμφανίστηκε στις ΗΠΑ μετά το δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Στην Ελλάδα αρχίζει να αναπτύσσεται με μεγάλη επιτυχία από τις αρχές της δεκαετίας του 1990. Το venture capital στηρίζει τις ανάγκες δυναμικών και γρήγορα αναπτυσσόμενων εταιρειών που χρειάζονται ίδια κεφάλαια για να χρηματοδοτήσουν την ανάπτυξή τους.Δεν θα αναφερθώ παραπάνω , γιατί αφορά μεγαλύτερα πρότζεκτ. 


Επίσης εδώ και μερικά χρόνια με την βοήθεια του διαδικτύου, οι νέοι επιχειρηματίες μπορούν να βρουν τα απαραίτητα κεφάλαια δημοσιεύοντας την ιδέα τους σε εξειδικευμένες ιστοσελίδες, στις οποίες οι υποψήφιοι μικρό ή μεγαλοεπενδυτές ανάλογα με το αν αξίζουν ή όχι οι προτεινόμενες ιδέες, επενδύουν κάποια κεφάλαια προκειμένου να υλοποιηθεί το πρότζεκτ. Αυτή η μορφή χρηματοδότησης.ονομάζετε "Crowdfunding"  ή "χρηματοδότηση από το πλήθος" αποδίδοντάς το στα Ελληνικά ,   και έχει καταφέρει να αλλάξει ριζικά τους όρους του οικονομικού  παιχνιδιού σε όλη τη γη.

Μάλιστα, για πρώτη φορά στην ιστορία των Όσκαρ, βραβεύτηκε φέτος μια ταινία που αναπτύχθηκε με κεφάλαια που αντλήθηκαν εξολοκλήρου από την γνωστή πλατφόρμα crowdfunding Kickstarter. ( Διαβάστε σχετικά εδώ)


Ας έρθουμε όμως στα δικά μας για να δούμε τι γίνετε στην Ελλάδα και πως μπορείτε αν έχετε κάποια ιδέα να την αξιοποιήσετε βρίσκοντας , έναν ή πολλούς επενδυτές.

Μία λύση είναι να απευθυνθείτε στο Openfund

Το Openfund χρηματοδοτεί και συνεργάζεται με πρωτοποριακές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στους τομείς του λογισμικού , της κινητής τηλεφωνίας , και των διαδικτυακών εφαρμογών , με ποσά έως 50.000 ευρώ. Ο ενδιαφερόμενος περιγράφει την ιδέα του και εάν επιλεγεί τότε χρηματοδοτείται σε δόσεις ανάλογα με τα στάδια ολοκλήρωσης του πρότζεκτ.                  Η υποχρέωση του χρηματοδοτούμενου επιχειρηματία είναι να προσφέρει ποσοστό  15% της υπό σύσταση εταιρίας καθώς και να παράξει το νέο προϊόν μέσα σε διάστημα 6 μηνών. Μέχρι σήμερα έχουν χρηματοδοτηθεί οκτώ επιχειρήσεις . Δείτε τες αναλυτικά εδώ .

Μία δεύτερη λύση είναι να απευθυνθείτε στο Groopio .

To Groopio είναι η πρώτη ηλεκτρονική πλατφόρμα χρηματοδότησης δημιουργικών projects (Crowdfunding) στην Ελλάδα. Tο Crowdfunding ή αλλιώς «χρηματοδότηση από το πλήθος» είναι ένας νέος τρόπος χρηματοδότησης δημιουργικών ιδεών χάρη στην βοήθεια των χρηστών του διαδικτύου. Η κεντρική ιδέα βασίστηκε στο Crowdsourcing το οποίο χρησιμοποιείται για την παράθεση ιδεών από το πλήθος. Το Crowdfunding είναι σχεδόν η ίδια έννοια μόνο που αντί οι χρήστες του διαδικτύου να βοηθούν με ιδέες, βοηθούν με χρήματα.
Το Groopio είναι ανοιχτό σε όλους, σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου και για όλων των ειδών τις καμπάνιες - δημιουργικές, επιχειρηματικές, ή εκστρατείες για κάποιον συγκεκριμένο σκοπό.

Ο δημιουργός του κάθε πρότζεκτ θέτει οικονομικό στόχο (ποσό σε ευρώ), καθώς και χρονικό όριο. Στον καθορισμένο αυτό χρόνο υπάρχουν δυο πιθανές εκβάσεις:

  • Εφόσον το Project πετύχει, ή ξεπεράσει τον οικονομικό του στόχο, οι πιστωτικές κάρτες των χορηγών χρεώνονται και τα χρήματα μεταφέρονται άμεσα στον δημιουργό, ο οποίος είναι, από εκεί και πέρα, υπεύθυνος για την ολοκλήρωση του πρότζεκτ και την παράδοση των δώρων.
  • Εφόσον το πρότζεκτ δεν πετύχει τον οικονομικό του στόχο, όλες οι δεσμεύσεις ακυρώνονται.

Τέλος, θα πρέπει να σας πω ότι δεν είναι όλα ρόδινα στο  "Crowdfunding". Πάντα υπάρχει ο κίνδυνος να κλέψει κάποιος την ιδέα σας. Γιαυτό πριν αποφασίσετε να την εκθέσετε στο διαδίκτυο, καλά είναι να κατοχυρώσετε την ιδέα ή την πατέντα σας.

1 σχόλιο:

  1. ωραία όλα αυτά, αλλά οι ιδέες διανέμονται ελεύθερα λέει ο νόμος και δυστυχώς δεν κατοχυρώνονται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή