Δευτέρα, 24 Ιανουαρίου 2011

ΕΝΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΑΡΘΡΟ ΓΙΑ ΤΟ ΥΓΡΑΕΡΙΟ ΚΙΝΗΣΗΣ

Επειδή και εγώ όπως οι περισσότεροι από εμάς ψάχνονται για να κατεβάσουν τα μηνιαία έξοδα τους στην αναζήτηση πληροφοριών για το υγραέριο κίνησης μιας και η βενζίνη είναι από τα μεγαλύτερα μηνιαία έξοδα μου έπεσα πάνω στο παρακάτω ενδιαφέρον άρθρο το οποίο και αναδημοσιεύω αυτούσιο από το axion-esti.blogspot.com  δεδομένου ότι έχει πληροφορίες και απαντήσεις στα ποιο πολλά ερωτήματα και απορίες μου πάνω στο θέμα αυτό. Μόλις έχω νεώτερα για το θέμα , επειδή θα κάνω έρευνα αγοράς και εγώ θα σας ενημερώσω με δικά μου δεδομένα .  ( Δείτε τις πρώτες εντυπώσεις μου μετά από  την μετατροπή του αυτοκινήτου μου στην ανάρτηση  ΥΓΡΑΕΡΙΟΚΙΝΗΣΗ  ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ - ΠΡΩΤΕΣ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ )




ΑΡΘΡΟ ΓΙΑ ΥΓΡΑΕΡΙΟ ΚΙΝΗΣΗΣ (ΥΓΡΑΕΡΙΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ)

Συμπλήρωσα 3 μήνες χρησιμοποιώντας στο αυτοκίνητό μου υγραέριο κίνησης και αποφάσισα να γράψω τα συμπεράσματά μου.

Κατ' αρχήν η μετατροπή κόστισε 1600 ευρώ. Αν πληρώσετε με δόσεις, το ποσό αυξάνεται περίπου κατά 200 ευρώ. Είναι νόμιμο από το 2000, αλλά οι περισσότεροι δεν το γνωρίζαμε.  

Η κατανάλωση είναι ίδια με την κατανάλωση βενζίνης του αυτοκινήτου σας, αφού η μετατροπή γίνεται μέσω εγκεφάλου και υπολογιστών και εφαρμόζεται στα ίδια μέτρα και σταθμά με την κατανάλωση της βενζίνης. Δεν καταναλώνει λοιπόν ούτε λιγότερο, ούτε περισσότερο από ότι πριν.  

Είναι ακόμα πιο ασφαλές από τη βενζίνη. Σύμφωνα με τους πιστοποιημένους μετατροπείς, πρόβλημα έκρηξης ή πυρκαγιάς μετά από αστοχία υλικού ή τρακάρισμα, δεν τίθεται. Το ρεζερβουάρ διαθέτει ειδική βαλβίδα ασφαλείας, η οποία, π.χ. σε περίπτωση φωτιάς από ατύχημα, αποκόπτει την παροχή ρεύματος και υγραερίου στον κινητήρα, αλλά και φροντίζει ώστε το υγραέριο να εκτονώνεται μέσω της βαλβίδας πλήρωσης του ρεζερβουάρ. 

Είναι καλύτερης ποιότητας καύσιμο από τη βενζίνη, αφού το υγραέριο κίνησης βγάζει περίπου 115 οκτάνια, πολύ περισσότερο από τη βενζίνη. Με αυτόν τον τρόπο έχουμε πιο υγιή κινητήρα και θα χρειαζόμαστε λιγότερα σέρβις.

Μόλις ανάψετε τη μηχανή, εκείνη λειτουργεί για το πρώτο λεπτό με βενζίνη και στη συνέχεια γίνεται αυτόματα χρήση του υγραερίου. Σε περίπτωση που επιθυμείτε να χρησιμοποιήσετε βενζίνη, απλά πατάτε το κουμπί το οποίο έχουν προσθέσει σε κάποιο μέρος του αυτοκινήτου σας κατά τη διάρκεια της μετατροπής. Στο ίδιο σημείο αναγράφεται και το υπόλοιπο του υγραερίου. Οταν εκείνο τελειώσει, ακούγεται ένας διαρκής ήχος. 

Επίσης το υγραέριο είναι το πιο οικολογικό καύσιμο ρυπαίνοντας 55% λιγότερο από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα για το CO2 ,τα οξείδια του αζώτου και μονοξείδιο του άνθρακα.

Επιπλέον, έχετε τεράστια αυτονομία καυσίμων και δεν θα μείνετε ποτέ από καύσιμα, αφού δεν χάνεται η δυνατότητα χρησιμοποίησης της βενζίνης.
Οσον αφορά στα αρνητικά, το σημαντικότερο είναι ότι στην επαρχία υπάρχουν ελάχιστα πρατήρια εφοδιασμού. Στην Αττική και στη Θεσσαλονίκη θα βρείτε αρκετά, αλλά όχι πολλά.

Δεύτερον, υπάρχει μια μικρή μείωση στην απόδοση του αυτοκινήτου τις τάξεις του 3 % με 5 %. Δηλαδή, αν κάνετε κόντρες στη Βουλιαγμένης, ενδεχομένως να μην θέλετε να χρησιμοποιείτε υγραέριο κίνησης. 

Τρίτον, μέσα σε 3 μήνες η τιμή λίτρου του υγραερίου κίνησης έχει αυξηθεί κατά 20 λεπτά. 
Από 0.65 σε 0.85 λεπτά. Λέγεται ότι η τιμή του αυξάνεται κάθε χειμώνα, αλλά το πιθανότερο είναι ότι γίνεται εφαρμογή της λαμογιάς των εταιρειών που προμηθεύουν τα πρατήρια με υγραέριο, αλλά και των πρατηριούχων με αποτέλεσμα την ανούσια και απαράδεχτη αύξηση της τιμής που συνοδεύεται όμως και με την αύξηση της τιμής της βενζίνης. 

Ως εκ τούτου, το πιθανότερο είναι πως η διαφορά μεταξύ ενός λίτρου υγραερίου κίνησης και ενός λίτρου βενζίνης θα κυμαίνεται στα 0.80 λεπτά με περιθώρια συνεχούς αύξησης. Αυτό διότι το 2011, αλλά και το 2012 το μνημόνιο προβλέπει αύξηση του φόρου καυσίμων, με αποτέλεσμα η βενζίνη να ξεπεράσει και τα 2 ευρώ το λίτρο.  

Τέταρτον, η τοποθέτηση του ρεζερβουάρ. Υπάρχουν δύο επιλογές. Η μία στη θέση της ρεζέρβας, η οποία όμως αχρηστεύεται αλλά παραμένει απείραχτος ο ωφέλιμος χώρος στο πορτμπαγκάζ ή στο ίδιο το πορτμπαγκάζ, αλλά με σημαντική μείωση του ελεύθερου χώρου.

Τέλος, θα βρεθείτε σε λίστα αναμονής και θα περιμένετε το λιγότερο ένα μήνα μέχρι να κληθείτε για να γίνει η μετατροπή, η οποία διαρκεί 1-2 μέρες.
Ζυγίζετε τα θετικά με τα αρνητικά και αποφασίζετε. Η οικονομική διαφορά πάντως είναι σημαντική. Ιδιαιτέρως τις δύσκολες εποχές που διανύουμε. Σήμερα, το υγραέριο κίνησης πωλείται 0,85 ευρώ το λίτρο και 1,6 η βενζίνη. Σε λίγους μήνες η βενζίνη θα φτάσει τα 2 ευρώ και το υγραέριο 1 ευρώ το λίτρο. Σε ένα μόνο γέμισμα ενός ρεζερβουάρ 50 λίτρων θα γλυτώνετε 50 ευρώ!


13 σχόλια:

  1. Γεια, ωραίο θέμα.
    Ενδιαφέρομαι και γω να κάνω αλλαγή σε LPG. Έχω ήδη ασχοληθεί με το θέμα και έχω πληροφόρηση.
    Έχω ένα ερώτημα που θέλω να ξέρω. Υπάρχει κάνιστρο που μπορώ να βάλω και να αποθηκεύσω το καύσιμο αυτό? Εννοείται φυσικά πως θα πρέπει απαραίτητα να έχει την κατάλληλη σωλήνα που να ταιριάζει στην υποδοχή της οπής του ρεζερβουάρ που θα έχει τοποθετηθεί.
    Έχεις απάντηση?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αν κατάλαβα καλά το ερώτημα σου , θέλεις να αποθηκεύεις κάπου το υγραέριο και εσύ να ανεφοδιάζεις το αυτοκίνητο σου.Δεν νομίζω ότι μπορείς να το κάνεις με κάποιο κάνιστρο.Ο μόνος τρόπος που φαντάζομαι είναι να υπάρχει οικιακή δεξαμενή υγραερίου και με κάποιο κιτ να μπορείς να γεμίζεις από εκεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλησπερα!
    Πραγματι πολλη ωααιο θεμα!
    Θα ηθελα καποιες διευκρυνησεις..:Το στομειο του ρεζερβουαρ αεριου βρισκεται στο πορτ μπαγκαζ? Εαν τοποθετυθει στην θεση της ρεζερβας, θα πρεπει να ανοιγω πορτ μπαγκαζ κλπ για την πλειρωση του ρεζερβουαρ αεριου?
    Αναφερατε οτι το υγραεριο κινησης εχει 115 οκτανια.Επειτα ειπατε οτι το αεριο εχει λιγοτερη αποδοση.Πως ειναι δυνατον το υγραεριο να εχει χαμηλοτερη αποδοση απο την βενζινη?
    Εχω ακουσει οτι υπαρχουν δυο κιτ μετατροπης το ενα ειναι ιταλικης προελευσης και το αλλο τουρκικης(οικονομοικοτερο αλλα χειροτερης ποιοτητας). Η τιμη που αναφεραται σε πιο απο τα δυο ανικη?
    Επισης, ξερετε εαν με τοσους μειομενους ρυπους θα μπορουσε να μπει στην κατηγορια οχηματων με μυδενικα τελη κυκλοφοριας(βλεπε υβριδικα και καποια ''μινι'' αυτοκινητα με υπερβολικα μικρη καταναλωση)?
    Σας ευχαριστω εκ των προτερων!
    Ευστρατιος Θεοχ. Χαλκιδικη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αν και καθυστερημένα χρόνια πολλά. Συγνώμη για την καθυστέρηση στην απάντηση αλλά λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων και των αργιών δεν πρόλαβα να σας απαντήσω άμεσα. Σας απαντάω με την σειρά που θέτετε τα ερωτήματά σας Όχι το στόμιο δεν βρίσκετε στον χώρο αποσκευών ανεξάρτητα αν τοποθετήσετε δεξαμενή μέσα στο χώρο αποσκευών ή στην θέση της ρεζέρβας. Το στόμιο του ρεζερβουάρ συνήθως το τοποθετούν οι εγκαταστάτες κιτ υγραερίου στον πίσω προφυλακτήρα ή δίπλα στο στόμιο του ρεζερβουάρ της βενζίνης ( αν χωράει ) Σε εμένα έτυχε να έχει μεγάλο χώρο εκεί και έχω και τα δύο στόμια των ρεζερβουάρ ( βενζίνης αερίου )στο ίδιο σημείο . Για την κατανάλωση δεν ξέρω να σας εξηγήσω για πιο λόγω είναι ανεβασμένη δεν είμαι μηχανολόγος. Απλά και εγώ ψάχνοντας στο ιντερνετ σε πιο εξειδικευμένα με το αντικείμενο site διάβασα ότι δεν έχει να κάνει μόνο με τα οκτάνια αλλά και με την θερμιδική απόδοση. Έτσι ενό το LPG έχει μεγαλύτερη θερμοδυναμική απόδοση ανά 1.000 γρ. από την βενζίνη , αλλά μικρότερη αν το υπολογίσεις ανά όγκο ανά λίτρο, γιατί απλώς έχει μικρότερη πυκνότητα από τη βενζίνη. Για πιο εξειδικευμένη απάντηση καλό είναι να ρωτήσετε έναν μηχανολόγο ή τον μηχανικό του αυτοκινήτου σας. Το κιτ που τοποθέτησα εγώ είναι ιταλικής κατασκευής και όντως υπάρχουν πολλά κιτ διαφορετικής προέλευσης με φτηνότερα τα τουρκικά . Στο άρθρο μου ΥΓΡΑΕΡΙΟΚΙΝΗΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ - ΠΡΩΤΕΣ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ http://kaneklik.blogspot.com/2011/03/blog-post_26.html δεν αναφέρω την τιμή που μου στοίχισε η μετατροπή και αυτό επειδή έχει να κάνει με πολλούς παράγοντες πάντως ήταν πιο κάτω από τα 1600 € που αναφέρονται στο παρόν άρθρο. Τέλος δεν μπαίνει σίγουρα στα υβριδικά δεν υπάρχει τέτοια πρόβλεψη σε κάποιο νόμο οπότε τα τέλη κυκλοφορίας είναι κανονικά. Το μόνο που γράφει επιπλέον η άδεια του αυτοκινήτου μου μετά την δήλωση της μετατροπής είναι ότι καταναλώνει δύο τύπους καυσίμων τίποτα παραπάνω. Ελπίζω να βοήθησα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κατανάλωση βενζίνης δεν υπάρχει μόνο κατά την εκκίνηση αλλά και στο ρελαντί και γενικά όταν οι στροφές πέφτουν για κάποιο λόγο (π.χ. στροφή σε ανηφόρα, κάτω από κάποιο όριο (πχ. κάτω από 1300 στροφές/min. Σε περιπτώσεις ανάβασης βουνού, που αναγκάζεσαι να κατεβάσης ταχύτητα στις στροφές σε 2η ή και 1η η απώλεια ισχύος είναι πολύ μεγάλη και το αυτοκίνητο δεν τραβάει καθόλου. Διότι στην περίπτωση αυτή από GPL γίνεται μεταγωγή σε βενζίνη και κατόπιν ανεβάζοντας στροφές το αντίθετο. Οι μεταγωγές αυτές απαιτούν χρόνο με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να φάινεται να μην τραβάει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. h katanalosi einai 20-30% parapano apo oti me venzini.
    ama einai idia mallon tha paei gia paliosidera to autokinito sou

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ...μαλλον το δικο σου,αν εχεις τοση διαφορα.

      Διαγραφή
  7. Ησυχία να μην ξυπνήσουν εκεί στα μεγάλα γραφεία και μας το φορολογήσουν και τρέχουμε πάλι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με 90 λεπτά το λίτρο πλέον μάλλον ξύπνησαν στα μεγάλα γραφεία.....

      Διαγραφή
  8. ematha pos to aerio mesa sto 2012 tha ftasei ta 1.20me idikous forous

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ας ελπίσουμε ότι η πηγή σου κάνει λάθος και ότι δεν θα γίνει έτσι...Γιατί στο τέλος θα αρχίσουμε να κυκλοφορούμε με πατίνι!!!

      Διαγραφή
  9. To υγραέριο έχει περισσότερη κατανάλωση 1 λίτρο περίπου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. πολύ καλό το άρθρο για την υγραεριοκίνηση . Βάζω συστήματα υγραεριοκίνησης πάνω απο 8 χρόνια και συμβουλεύω όποιον θέλει να εγκαταστήσει στο αυτοκίνητο του υγραεριοκίνηση πρίν κάνει οτιδήποτε να το ψάξει καλά. Υπάρχουν συνεργεία κια συνεργεία, αλλοι χωρίς πιστοποιήσεις , άλλοι βάζουν τουρκικά αντί για ιταλίκα που τάζουν και άλλοι πάλι είναι πανάκριβη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή